Kuppet

Hvordan starter man en god julefrokost op, når der skal være mulighed for at grine og lidt stof til eftertanke? Hos Loyalitetsbureaet fik de besøg af Idébanden til et oplæg, der handlede om at lave kreative reklamer. Og det var deltagerne selv, som skulle lave dem.

Planen

Vi anvendte 3 israelske forskeres arbejde med at identificere skabeloner for kreative reklamer. Disse skabeloner har vi brugt i flere sammenhænge som udgangspunkt for at lave sjove billeder, der viser en overraskende ny vinkel på et budskab. Det hele blev krydret med forskellige øvelser, hvor deltagerne kom op og stå, ud og gå.

Vi skulle bruge

  • En gruppe aktive deltagere
  • En brugsanvisning til kreative reklamer
  • En cykel
  • Papir
  • Penne
  • En projektor
  • Et glas vand

Selve dagen

Det blev et fornøjeligt arrangement, hvor de gode mennesker fra Loyalitetsbureauet gik til opgaverne med krum hals. Der blev grinet, diskuteret og fundet på underholdende forslag til billeder på komfortable cykler og hvordan man viser i loyalitet gennem et billede.